Product Management (M.A.) 120 ECTS
Prüfung zum Master of Arts im Studiengang Product Management
Lehrgangsinhalte
Leadership, Product Discovery and Validation, International Marketing, Business Model Design, Pro-duct Delivery and Development, Advanced Research Methods, Managing Across Borders, Product Lifecycle Management, Sales and Pricing, Advanced Growth Hacking, Seminar: Current Issues in Pro-duct Management, Project: Customer Discovery and Product Delivery, Quality Management and Sustainability, Digital Analytics and Strategies;one elective from "Elective A" list: Agile, Social and Crea-tive Methods; Consumer Behavior and Brand Management; Digital Transformation and Product Ma-nagement, Digitalized Production, Entrepreneurship and Disruptive Innovation; one elective from “Electives B” list: Agile, Social and Creative Methods; Big Data Applications; Business Analyst; Consu-mer Behavior and BrandManagement; Content Creation and Storytelling; Data Science and Analytics; Digital Transformation and Product Management; Digitalized Production; E-Commerce; Entrepreneu-rship and Disruptive Innovation; Innovate and Change; Process Management with Scrum; Project Ma-nagement with Prince2; Salesforce Consultant Specialization; Social Media Models and Creation; Supply Chain Management; UI/UX Expert; Master Thesis & Colloquium
Abschluss
Master of Arts (M.A.)
Art des Abschlusses
Hochschul-Master
Anzahl der Credit-Points
120
Teilnahmevoraussetzungen
completed, undergraduate degree (worth 180 ECTS) with a focus on Product Management, Business Administration, Management, Innova tion Management, Entrepreneurship, Intrapreneurship or other related undergraduate business programs; the degree must be from a state or state-recognised higher education institution/university; final grade of at least “satisfactory” or equivalent; Englischkenntnisse auf mindestens B 2.2-Niveau; im Einzelnen siehe bitte Allgemeine Zulassungs- und Einschreibungsordnung der Hochschule
Prüfungsvoraussetzungen
siehe bitte Prüfungsordnung der Hochschule
Teilnahmekosten (Gesamtkosten)
15.811,00 €
Lehrgangskosten
15.012,00 €
Kosten für (externe) Prüfungen
799,00 €
Höhe der Raten
417,00 €
Anzahl der Raten
36
Die Teilnehmerkosten können Veränderungen erfahren haben, die der ZFU zum Redaktionsschluss noch nicht vorlagen. Aktuelle Gebühren, Kosten und Erläuterungen dazu erhalten Sie beim Fernlehrinstitut.
Gesamtdauer in Monaten
36.00
Gesamtdauer in Stunden
3638
Wöchentlicher Lernaufwand für das Selbstlernen in Stunden
23.50
Synchrone Lerneinheiten (je 45 Minuten)
0
Präsenzunterricht
Nicht vorgesehen
Bei einer Dauer von 24 Monaten entstehen Gesamtkosten in Höhe von 14.143,00 EURO (24 Raten à 556,00 EURO + 799,00 EURO Graduierungsgebühr). Bei einer Dauer von 48 Monaten entstehen Gesamtkosten in Höhe von 16.591,00 EURO (48 Raten à 329,00 EURO + 799,00 EURO Graduierungsgebühr). Die Graduierungsgebühr wird mit der Anmeldung zur Abschlussprüfung (Kolloquium) fällig.